Posjes op de Chinese – en supermarkttour

De familie Pos van het RTL-programma ‘Helemaal het Einde’ is terug in Nederland en promoot ‘hun’ wijnen in de Jumbo-supermarkten.

Tijdens de laatste uitzendingen was al duidelijk dat de familie hun tijd doodde met allerlei uitstapjes in de Chileense hoofdstad Santiago en niet kon wachten op hun terugkeer naar Nederland.

Wijnvoordeel (voor wiens karretje de Posjes zich hebben laten spannen) heeft om hun terugkeer te ‘vieren’ allerlei activiteiten bedacht om vooral de eindejaarsverkoop, zoals dat tegenwoordig heet een ‘boost’,  te geven.

Zo bezoekt men komend weekend in o.a. Friesland de Jumbo-supermarkten , de kruidenier die gisteren nog werd onderscheiden met het ‘Gouden Windei’ voor de verkoop van maïsbrood waar geen maïs aan te pas komt. Volgens een publicatie van de NOS niet een ‘Goudeerlijke aanbieding’, maar ‘Boerenbedrog’.

Omdat de teruggekeerde familie vooral de ‘Chinees’ in Chili mistte, heeft Wijnvoordeel een Aktie opgezet waarbij iedere wijnbesteller kans maakt op een Chinese maaltijd met de Posjes die al blij zijn als ze het verschil tussen een rode – en witte wijn kunnen verklaren.

Personaliseren is kennelijk het ‘buzz-woord’ in de marketing van de gehaaide wijnverkopers zoals Wijnvoordeel op internet. Dat veel wijnpromoties doorgestoken kaart zijn behoeft geen betoog.

Het zal de Chinees een zorg zijn. Als het restaurant maar vol zit en de (goedkope) wijn rijkelijk vloeit.

Facebook: klik hier. 

Vorige column over ‘Helemaal het Einde’: klik hier.

Jan Rook

Reacties