Een compleet overzicht over de globale strategie van Wine of Chile. Aurelio Montes zegt: “de Verenigde Staten is een gigantische uitdaging omdat ze nu zwak zijn qua export land en imago. In China alles is fantastisch, daarom is het moeilijk om in de top positie te blijven. Hij wil diversificatie, het verhaal duidelijk maken en een betere prijs krijgen door middel van “premiumisatie”. Brazil is een enorme markt. Hier het probleem is de prijs, het moet beter worden. Ze hebben volume en wil meer werken in premiumisatie”.
50.1 percent van de budget in de strategie 2022 gaat naar Azie in 2022 waarvan 95 percent is China. Ze denken dat Chili communiceer duurzamheid minder dan Wines of Australia of Wines of New Zealand. Ze streven nu meer naar duurzaamheid in communicatie. Hoe gaan ze duurzaamheid communiceren? Ze denken aan meer focus liggen op biodiversiteit en educatie voor een verantwoorde consumptie. Daarnaast, gaan ze meer premium wijn exporteren en de assortiment van premium wijnhuizen uitbreiden. Ze denken dat Chili op de kwaliteit kan vertrouwen en winnen in de internationale markt.