De grootste wijnimporteur van Nederland heeft op basis van gegevens van Food Service instituut een analyse van de ontwikkelingen en trends in de Nederlandse markt gepubliceerd. De Nederlanders drinken minder rode wijn, meer wit, rosé, mousserend, biologisch en alcoholvrij. Italië wint in volume van Frankrijk. In Nederland wordt minder wijn gedronken, maar wel voor een iets hogere prijs per fles. De gemiddelde prijs in 2023 is € 4,24 per fles in de supermarkt en € 8,14 bij de slijter. Volgens de bekende marktonderzoeker Nielsen, is de prijs van wijn in de supermarkt met 5,4% gestegen en is de laagste prijsstijging binnen de gehele drankencategorie (bier, frisdrank, koffie, thee, etc.).
Related Posts
Sopexa gaat op in Hopscotch Season
13 juni 2024
217
Met de overname door Hopscotch Season wil het voormalige Sopexa wereldwijd de communicatie over eten en…
Column: all day long…
8 juni 2024
506
Stichting STAP, het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid, heeft bij de Reclame Code Commissie een aanklacht ingediend…