Wie deze slogan leest denkt aan een chique nachtclub met bordeel in het Gooi. Niets is minder waard. Wie op zoek gaat naar het ‘paleis van plezier’ komt terecht in een verslavingskliniek die de klandizie zoekt in hogere echelons van het bedrijfsleven.
Je hebt nog net niet een lidmaatschapkaart van de golfclub nodig om onderdeel uit te maken van het verdienmodel waarin discretie en exclusiviteit een belangrijk onderdeel vormen. De ‘uitbaters’ van het bedrijf ‘The Uturn’ zorgen ervoor dat de verslaafde aan drank en/of drugs niet een andere bezoeker tegen het lijf kan lopen.
Je moet er toch niet aan denken dat je een collega van de Rotary tegenkomt… De puissant rijke verslaafde huivert bij de gedachte dat hij in een gespreksgroep van de modale verslaafden verzeilt raakt. The Uturn wijst in de radiospotjes op de exclusieve zetting van de kliniek. Op de website komt een dure sportwagen aanrijden die door een dertiger voor een statig pand wordt geparkeerd. Wat er daarna gebeurt, is onduidelijk. Ik stel me zo voor dat een mooie, sexy geklede vrouw met grote ‘bunny oren’ de patiënt wegwijs maakt in dit ‘geneesheilige’ oord.
Op de website van Uturn staat een aandoenlijk verhaal van een rijke (anonieme) eigenaar van een reclamebureau die zwaar verslaafd was aan alcohol en cocaïne. Hij vertelt zijn succesverhaal en de uit de hand gelopen feestjes. Hij werd uiteindelijk ‘gered’ door de discrete behandelaars.
Verschil moet er zijn. Maar het uitbaten van de risico’s voor de welgestelden gaat mij persoonlijk wat te ver.
Website: klik hier