Column : Neleman krijgt spijt

Neleman introduceert een radiospot voor zijn natuurlijke / biologische wijn. Het is mijn ogen de knulligheid van een amateur wijnverkoper. De maker van de reclame komt van ‘Veganbusiness’

Ik heb de eerder gepubliceerde column met de titel ‘Neleman Don Quichot of kletsmeier’ nog eens gelezen. Daarin beledigt hij de klassieke wijnhandel die in zijn visie wijn met gif verkoopt. Als reactie heeft hij zijn lidmaatschap van de KVNW (Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren) opgezegd.

Hij realiseert zich nu dat een netwerk voor de landelijke verkoop van zijn wijnen alleen zal slagen als hij de ‘handel’ niet tegen zich in het harnas jaagt. De spot begint met “Wat hoor ik toch?” Dan uiteraard zijn biologische wijn sterk met de natuur verbonden. Waar de wijn vandaan komt is kennelijk niet belangrijk. Wel uiteraard dat de wijn overal te koop is… Op het einde een zoemend insect waar de meeste mensen de pest aan hebben.

Het veganwereldje zou zich eens moeten afvragen wat de aankoopmotieven en verkoopargumenten van de doelgroep zijn.

Reacties