Column: Gaat het goed met sherry?

Voor het promotiebureau Pitch PR in Amsterdam gaat het goed met de kwaliteitswijnen van sherry in Nederland. Dit is een duidelijk voorbeeld van ‘Niet gestoord worden door kennis van zaken‘. Natuurlijk wil het bureau Consejo Regulador in Jerez dat sherry in een positief licht wordt gezet. Een loopje nemen met de cijfers van export komt de ontvangers van de ‘sponsor’ even niet uit. De sherryweek (4-10 november) moet volgens Pitch PR een groot succes worden en de actieweek is opgetuigd om de broodheren in Spanje te behagen.

De cijfers

In de afgelopen twaalf maanden zijn de verkopen van sherry in Nederland met 10,7% gedaald tot onder de 3,3 miljoen liter. In Duitsland zijn ongeveer 1,6 miljoen liter verkocht na een daling van 19,4%. In de rest van Europa is ongeveer 2,5 miljoen liter sherry verkocht, een daling van 22,5% vergeleken met 2021.

Acties

Pitch PR heeft de volgende evenementen voorbereid. U raadt het al, alles is geconcentreerd op Amsterdam:

  1. Belly of the Beast, Amsterdam: Belly of the Beast organiseert Sherry Food pairings, Sherry Cocktails en Sherry flights: Sherry in je Belly! Bekijk hier de volledige informatie.
  2. Flying Dutchman Cocktails, Amsterdam: Deze cocktailbar trakteert elke gast op een klein glaasje Sherry, elke dag een andere stijl. Daarnaast is de speciale cocktail van de week ook met Sherry: Flor voor Mor! Bekijk hier de volledige informatie.
  3. Dutch Courage Cocktail Bar, Amsterdam: Dit jaar serveert deze cocktailbar de “No Sherry-ing” omdat het zo goed smaakt, dat men dit niet wil ‘sharen’. Daarnaast serveren ze als ”chaser” een klein glaasje Sherry. Bekijk hier de volledige informatie.
  4. Sherry & Tapas workshop, Amsterdam: Deze workshop wordt geleid door Sherry Educator Heiko Oberman. Tijdens deze workshop proef je 8 verschillende Sherry wijnen gecombineerd met originele tapas van Pacomer.

Ieder geïnteresseerde die buiten Amsterdam woont of zelfs niet in Holland, maar in Nederland piekert er niet over in de auto te stappen in de file of zelfs een treinkaartje naar de hoofdstad te kopen. Het kritisch volgen van de PR Bureaus heeft onze prioriteit.

Jan Rook

Reacties